clueless

i like to keep up with the news because i hate not knowing what’s going on around me. i find it embarrassing not being able to join in a discussion on current issues.

i used to watch news bulletin. sunday papers were my favourite. these days, i get my daily dose of news from the online version of various newspapers. i read three australian newspapers. i read three norwegian newspapers. i read zero indonesian newspapers.

i’m supposed to send my election paper back to the indonesian embassy in oslo by thursday next week. i have no idea who to choose. sure, i can say there is no way on hell i’m going to vote for candidate A because such and such, or candidate B because i can’t even stand the look of them. but i am a very uninformed voter. i have no idea of their politics and parties. i haven’t followed their campaigns. i know absolutely nothing about any of them. how the bloody hell am i supposed to vote?

i have to say, i feel very ashamed of myself right now. citizen indeed. proud indonesian green passport holder indeed. easier said than done.

Advertisements

12 Comments (+add yours?)

  1. soe
    Jul 07, 2009 @ 16:49:00

    Pilih nomor dua 😆 Setidaknya dua2nya intelek.. yg laen kagak jelas 🙂
    (Duh, nulis gini aku bakal dilacak gak ya,ha2..)

    Reply

  2. the writer
    Jul 08, 2009 @ 19:14:25

    aku juga pilih nomer dua. setidaknya udah jelas arahnya. yang pertama wakil presidennya itu loh, mengganjal. yang ketiga, capresnya yang mulutnya suka asal jeplak 😛

    Reply

    • 1980chandra
      Jul 08, 2009 @ 21:20:01

      waaah sama semua dong kita. aku jg, kl dilihat capres satu sama dua, kayaknya pilih 2 deh. kl yg tiga, amit2 ga sudiiiii. agak dendam, dia kan dr kotaku, jalanan depan rumah dia suka ditutup karena dianya lg ada di situ. iiih, blm jd presiden udah pake acara tutup2 jalan.

      Reply

      • christy
        Jul 09, 2009 @ 16:46:08

        SO TRUE!

        Reply

        • 1980chandra
          Jul 10, 2009 @ 10:11:16

          happened to you too? seriously, tiap mau lewat jalan… can’t even remember the address, sering ditutup. ‘ada jk di rumah’. like i care. jalan ditutup, police or army officers hanging around. get over yourself. you’re not that important.

          Reply

          • christy
            Jul 11, 2009 @ 16:39:45

            beuhh. dulu itu mending nah, ada JK di rumah baru tutup jalan. sekarang tutup jalannya sudah permanen. ada nda ada dia, jalanan ditutup. tadinya jalannya dua ruas, sekarang tinggal satu. nenek.

            rumahnya itu di jalan haji bau, yang mengarah ke cendrawasih itu. baru jadi wakil presiden saja sudah sok, apalagi nanti kalo jadi presiden? untung nda terpilih. hahaha.

            Reply

            • 1980chandra
              Jul 12, 2009 @ 19:12:56

              haji bau ka itu? se nda tau nama itu jalan, tp se tau yg kl dari rajawali mo ke cendrawasih dia di sebelah kanan. kayaknya tiap mo pergi mall di dekat pantai atau pi jemput anak sekolah di dian harapan sering mo lewat ditutup jalan.

              tawwa, dia calonkan diri jd presiden lbh penting mi dr jd wapres, rumahnya berharga sekali, jalanan sampe dia klaim miliknya dia. cuih lah. heranku jg, sapa tong mo pilih dia?

              Reply

              • christy
                Jul 14, 2009 @ 07:02:35

                hahhaha, cocok mi, jalanan menuju dari rajawali ke cendrawasih di sebelah kanan 😀

                sejak dari wapres itu dia sudah tutup jalan. sok penting to, akhirnya malah kalah. hahhaha.

                Reply

                • 1980chandra
                  Jul 20, 2009 @ 15:33:25

                  io untung dia kalah. dia bisa bayangkan kl dia menang kayak gimana mi. pendukungnya mgk segelintir orang makassar ji hahaha

                  Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: