a little bit for the piggy bank

when deciding which weeks to take off for our holidays, MOH and i thought it was a brilliant idea to work during summer and take our four weeks when everyone else’s back at work.

why? because working during summer means working on the quietest months in the year. very quiet months. most people are on holidays, a lot of businesses have fellesferie (when the whole company goes on their summer holidays at the same time) so there isn’t even traffic on the way to work. it is absolutely awesome! so in theory, we’ll be working.  in practice, there’s almost nothing to do at work because, well… most of the town are away.

comes autumn, everyone will be back and things will get busy again with people trying to catch up. then we’ll take our holiday. let them deal with crazy time, we’ll sleep in and enjoy the break. genius, no?

i actually forgot another good thing about not being on holiday in summer: i get to earn a bit more money. because they need people to cover the holidayers, i get to work extra. i quite like working extra. time passes faster when i have things to do and i have a chance to save a bit money for christmas (yes, i’m already thinking about christmas).

i have three extra shifts this week. another two next week. i didn’t even volunteer but they had to ask me because they are really short on people. and it’s only the beginning of july. i hope they’ll give me many more extra shifts all the way till end of august. show me the money!!!

Advertisements

8 Comments (+add yours?)

  1. the writer
    Jul 10, 2009 @ 15:13:00

    Sama. Aku juga suka kerja kalo udah sepi. Ntar pas lagi rame2nya baru ambil libur. Dulu di Jakarta juga gitu, ambil cutinya bukan desember tapi Januari, lebih lega rasanya, tiket pesawat juga lebih banyak dan murah daripada kalo masa liburan.

    Reply

    • 1980chandra
      Jul 10, 2009 @ 20:31:29

      iya, makanya aku heran. kok pas sepi2, santai2 (model makan gaji buta gitu), mereka pada cabut. ntar rame, balik kerja. liburan summer jg artinya tempat2 liburannya rame, airport penuh, apa2 mahal. semuanya harga peak season. tunggu murah dan sepi, baru deh kita jalan. and the best part, we can say to those coming back to work, ‘well, good luck here. i’m off to my holiday. see ya!’ hahahahaha. jahatnyaaa

      Reply

  2. christy
    Jul 11, 2009 @ 16:36:17

    hahhaha, siap-siap terkapar lagi ce. uhh.. berapa shift? tiga? lol. ;D

    Reply

    • 1980chandra
      Jul 12, 2009 @ 19:14:13

      io mulai mi ini agak2 bad mood ka kurang tidur. minggu depan ekstra 3 shifts. kuat2kan hati bayangkan gaji di akhir bulan.

      Reply

  3. soe
    Jul 12, 2009 @ 16:14:55

    Kayaknya mereka gak punya pilihan, makanya ambil liburan pas libur sekolah, sekalian liburan n jagain anak2nya. Masalah nabung n hemat juga kayaknya gak ada di dlm pikiran mereka.. mrk itu jarang ada yg nabung, mknya begitu dilanda krisis pd kalang kabut.. gak kayak kita yg berpikir panjang n jauh ke depan, he2.. 🙂

    Reply

    • 1980chandra
      Jul 12, 2009 @ 19:17:41

      tp kan banyak yg ga punya anak atau yg anaknya udah ga sekolah. kl yg punya anak usia sekolah sih iya, liburnya harus bareng libur sekolah. atau yang kantornya fellesferie jg ga ada pilihan. tp kl ada, enakan jg kerja pas waktu sepi trus libur waktu rame.

      kata nabung mungkin di sini ga dikenal ya. ga takut soalnya pikirnya bisa bergantung sama pemerintah terus. ga ada kerja, dpt duit dr pemerintah. sakit, dpt duit dr pemerintah. punya anak, dpt duit dr pemerintah. ngapain susah2 nabung. kl kita dr indo apa2 harus bergantung sama diri sendiri jd kebiasaan.

      Reply

  4. soe
    Jul 16, 2009 @ 15:46:54

    Kayaknya sih begitu.. gak pada kenal nabung, mknya suamiku kena cuci-otak juga sama aku, he2.. 😀 Bener, kebiasaan.. kalo gak ada tabungan (walopun dikit) rasanya gak tenang, cieee.. 🙂

    Reply

    • 1980chandra
      Jul 20, 2009 @ 15:35:57

      kl suamiku blm ketularan tuh. masih tipikal org sini yg kl selama ada duit di dompet, tangannya gatel pengen belanja belanji. jd cara nabungnya duitnya dikasih ke aku, aku yg tabung 🙂

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: